v0.9.8 Kullanma Kılavuzu

Pcsx2 0.9.8 Kullanma kılavuzu
Not: Bu kurulumda windows 7 32bit starter versiyonu kullanılmıştır. Oyunlara özel ayarları sadece resimler yolu ile detaylı şekilde ana sayfada yayınlayacağım.
A. Emülatör Kurulumu
A.1 Grafik ayarı
   Emülatör kurulumu bu versiyonda çok basittir. İlk açtığımızda dil ayarlarını yapılandırıyoruz.Dil ayarını "Tükçe" seçip "Uygula" butonuna tıklıyoruz. "Uygula" Butonu dil seçeneklerinin hemen yanında yer alır. Sonra ileri diyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir pencere çıkar.













Şimdi Gs Bölmesinden "GSdx 3693 (MSVC 15.00, SSE2) 0.1.16 [gsdx-sse2-r3878] seçelim örnek olarak. Yukarıdaki resimde pluginin aynısını gösteriyor. Şunu da belirteyim diğer GS bölmesindeki pluginleri anlatacağım ayrıntılı olarak... Aşağıdaki gibi bir pencere olacak..

















Renderer: Grafiğin Directx Sürümünün hangi versiyonunu kullanacağının ayarıdır.
İnterlacing: Buna video karesi türü denmektedir. Video görüntüleri tıpkı çizgi filmlerdeki arka arkaya dizilmiş resimlerden oluşur.Örneğin ülkemizde kullanılan pal görüntülerde bir saniye için arka arkaya dizilmiş 25 kare çizilir. Her bir kareye de frame denmektedir. Pluginde 6 ayrı çizim yöntemi bulunur. Oyun içerisinde f5 tuşuna basarak interlacing i değiştirebilirsiniz.
D3D internal res: Grafik kalitesinin çözünürlüğünü buradan ayarlayabilirsiniz. Fakat pencere çözünürlüğü değildir. Pencere çözünürlük ayarını daha sonra anlatacağım. Örneğin pencere 800x600 iken bunu 1024x768 gibi değerlere ayarlayabilirsiniz. Ancak ekran kartınız ne kadar iyi ise ona göre ayarlamalısınız. Mesela nvidia 9500gt (128bit) ekran kartında 800x600 bazen yeterlidir. (30fps için fakat oyundan oyuna değişir.) en az 256x256 yapabilirsiniz. Fakat 256x256 yaptığınızda oyunda her şey kare şeklinde gözükür daha doğrusu 360p çözünürlüğünde bir video izleyormuşsunuz izlenimi verir. Onun için 800x600 den aşağısını önermiyorum.
Or use Scaling: Ölçekleme ayarıdır. En az 1x en fazla 6x ayarlanabilir. Kalite için 6x, performans için 1x ayarlamalısınız.
Or use original PS2 resolution: Ps2 oyunlarını orjinal çözünürlükte ve grafik kalitesinde oynamak için yanında yer alan native kutucuğunu işaretlemeniz yeterlidir. Fakat bunu yaptığınız zaman kullanıcı ayarları şeffaf hale gelir. Yani oyun kendi ayarına göre çalışır.
Hardware Mode Settings: Burada yaptığınız ayarlarda işaretleyeceğiniz her kutucuk fps düşmesine yol açabilir. bu oyundan oyuna değişebilir.
Texture filtering: Doku süzme anlamına gelir. Yandaki kutucukta mavi kare şeklinde bir işaret var ise doku süzmeyi bazen kullanır. (Eğer oyunda desteği var ise) Kutucuğu tekrar tıkladığınızda normal tik hali alır. Bu da her zaman kullan anlamına gelmektedir. Bunu tikli olarak bırakın. En fazla 1-2 fps gidecektir. Pek fark etmez ama kullanılmadığı zaman ekranda kare kare görüntüler görmeniz mümkün.
Logarithmic Z: Ne olduğunu haylen çözemedim. Çözen var ise bilgilendirirse sevinirim. :)
Allow 8-bit textures:  8-bit grafik dokusu anlamına geliyor. İşaretlediğinizde Performans artmaktadır.
Alpha correction (FBA) bunu denediğimde fps düşmesi ya da yükselmesi göremedim.

    Altta etkin olmayan iki yer göreceksiniz. bunları etkin yapabilmek için en üstte directc3D9 (software) seçeneğini seçmeniz gerekli ancak şunu söylemeliyim ki eğer ekran kartınız kötü ama işlemcinize güveniyorsanız bunu seçin. diğer durumda hardware olanını seçmeniz en iyisi olacaktır. Eğer software ayarını yapacaksanız. En üstte direct3D9 (software) seçiniz.Sonra aşağıdaki şeffaf bölüm ortadan kalkacaktır. Rendering threads bölümünden işlemciniz kaç çekirdekli ise yani ne kadar threads sayısı bulunuyorsa o kadar yazın mesela quad bir işlemcide 4den 8e kadar yazılabilir.
   Sonuç olarak ben ayarlarımı yaptım. İsterseniz siz de aynı ayarı yapabilirsiniz. Bende dizüstü olduğu için en iyi ayarlarım bunlar. Yeni tür oyunlar için directx10 (hardware) seçebilirsiniz. ancak fps düşmesi yaşayabilirsiniz. Ama oyunda uyumluluk sorunu çıkartır ise directx10 seçmek şart.
Kendi ayarlarımdan bir görüntü:






















A.2 Pad ayarı
Aynen aşağıda olduğu gibi SSSPSX PAD Plugin Pressure Mod 1.7.0 [PadSSSPSX] olan eklentiyi seçiyoruz.



















   Sonra aşağıdaki ayarları aynen yapınız. Bu plugini seçmemdeki amaç en kolay ayarlanabilir plugin olmasıdır. Diğer pluginlere de ayrıntılı olarak daha sonra değineceğim.














    Ayarları yaptıktan sonra "OK" butonuna tıklayın. Burada da işimiz bitti.
A.3 Ses Ayarları
    Daha önceki versiyonlarda p.e.op.s SPu2 kullanıyorduk ancak. 0.9.8 versiyonunda  SPU2-X r4600m 1.4.0 [spu2-x-r4600] pluginini seçiyoruz. SPU2-X r4600m 1.4.0 [spu2-x-r4600] bu sürümde daha da stabil çaışıyor. Bu plugini seçip "Ayarla..." butonuna basıyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecek.
    Ayarları aşağıdaki resimdeki gibi yapınız.
















    Pek bir ayrıntılı ayarı yok. Yukarıdaki gördüğünüz resimdeki gibi ayarları yapınız. Diğer türlü ayarları ben denedim. ancak pluginin en iyi ayarı böyle diğer seçeneklerde ya ses boğuklaşıyor ya da hiç gelmiyor. ama bu ayarlarda performansı iyi. son olarak "Ok" butonuna basarak kaydedin ve pencereden çıkın.
A.4 Diğer Ayarlar
    Bu bölümde yapacağınız ayrıntılı, önemli ve karmaşık ayarlar yok. ayrıntı için aşağıdaki resme bakmanız yeterli. Ayar bölümünü bitirmiş oluyoruz.



















A.5. Bios Ayarları
    Bu bölümde pcsx2 için ps2' de kullanılan bios seçimini uygulayacağız. Bu bölüm kolaydır. Benim yayınladığım emülatörde 11 adet bios seçeneği bulunmaktadır. Bize lazım olan ise "USA v02.20(10/02/2006) console" bios seçeneğidir. Bütün oyunlarla uyumlu çalışmaktadır. En kaliteli olanı da budur diye düşünüyorum. eğer bios seçeneklerini göremezseniz. "Varsayılan ayarları kullan" Kutucuğunun tikini kaldırıp. "Göz at" butonuna basıp. Pcsx2 0.9.8' in kurulu olduğu bölümde "bios" klasörünü seçmeniz gerekiyor. Tamam, dediğiniz zaman "Bios seçin" bölümünde bios seçeneklerinin listelendiğini göreceksiniz. "USA v02.20(10/02/2006) console" seçip uygula diyip kurulumumuzu tamamlıyoruz.



















B. Emülatör Ayarları
    Emülatör kurulumu tamamlandıktan sonra aşağıdaki ekran gelecek.
Hemen ayarlar>>Emülatör ayarları (ilk sıradaki) tıklıyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir pencere gelecek.



















B.1 EE/IOP Sekmesi
    Emülatör ayarlarına girdikten sonra ee/iop sekmesine tıklıyoruz. yukarıdaki sekmedeki ekran karşımıza geliyor. İlk dikkatimizi çeken üstteki not şöyle yazıyor; "Çoğu oyunda varsayılan ayarlar iyidir." Ama bazı oyunlara göre birkaç ayar yapmamıza gerek olabilir. Şimdi sırasıyla bu sekmedeki her şeyi açıklayayım.
B.1.1 Emotion Engine ve IOP
    Ps2 deki cpu veya çip' in adına emotion engine adı veriliyor. Bu bölümde iki seçenek bulunmaktadır.
Derleyici ve yorumlayıcı
Bir yorumlayıcının görevi şunlardır;
1. Kaynak kodu çalıştırmak
2. Bir kaynak kodu çalıştırılabilir farklı bir kod haline tercüme etmek
3. Daha önceden hazırlanmış olan (çoğu zaman önceden derlenmiş bir koddur) kodları yeri geldiğinde çalıştırmak 
Derleyici ve yorumlayıcı arasındaki fark. Derleyici ve yorumlayıcı nedir?
    Bir kaynak kodu hedef koda çevirdikten sonra çalıştıran ve dolayısıyla koddaki hataları yakalama işlemini ve kodun iyileştirilmesini daha kod çalıştırmadan yapan çeviricilere derleyici, kodu satır satır veya bloklar halinde çalıştırıp sırası gelmeyen satırları hiç çalıştırmayan bu satırlardaki hataları hiçbir zaman göremeyen ve kodun bütününe ait iyileştirmeleri yapamayan çeviricilere de yorumlayıcı adı verilmektedir. 
     Genelde bir ortam yazılan dilin çalıştırılmasına kadar geçen sürede ya bir derleyici yada bir yorumlayıcı kullanılmaktadır. Gelişmekte olan teknolojiyle iki programı birden kullanan diller de türemiştir. Örneğin java dilinde kod önce derlenerek byte code adı verilen ve sadece java sanal makinelarında (java virtual machine) çalıştırlabilen bir kod üretilmektedir. Bu üretilen ara kod daha sonra java sanal makinasında bir yorumlayıcı yapısına uygun olarak çalıştırılmaktadır. 
B.1.2 EE/FPU Gelişmiş Derleyici Ayarları
FpuCPU üzerinde bulunan ve çok hassas işlemlerin yapılmasında görev alan ünitedir.
Kaskı İşlemiBelirli bir dayanak işaretinden yararlanılarak bir işaretin ortalama değerinin otomatik ayarı.
    Tanımlarımız bunlar. Bende internetten araştırma yaparak bunları yazma gereksinimi duydum en azından neyin ne olduğunu artık az da olsa biliyoruz. En iyi ayarlar aşağıdaki resimde gösterilmiştir.






































B.2 VUs Sekmesi
    Bu sekmedeki tüm ayarları aşağıdaki gibi yapıyoruz. Fazla bir ayar yok detaya girmedim. anlaşılmayan birşey olursa cevap yazabilirsiniz.





































B.3 GS Sekmesi
    Resimdeki açıklamaları dikkatli bir şekilde okuyun. Bu bölümde gs ayarları vardır. Kare sınırlandırmasını devre dışı bırakmayın. Kare sınırlandırmasını devre dışı bırakmak için oyunda iken f4 e basmanız yeterlidir.



















B.4 GS Ekranı
    Bu sekmede gs ekranı yani çözünürlük, pencere ayarları vs. vardır. Ayarları şöyle yapınız.
En Boy Oranı: Ekrana / pencereye sığdır
Özel Pencere Boyutu 800x600 (daha önce oyun çözünürlüğünü 800x600 grafik kalitesine ayarlamıştık.)
Yakınlaştırma 100.0
Eğer oyunu tam ekran oynayacaksanız. "Varsayılan olarak program çalıştığında doğrudan tam ekrana geç" yazan kutucuğu işaretleyin ve son olarak uygula diyin.
Ayrıntılı resim aşağıdadır.



















B.5 Hız Hackleri
    Hız hack'i emülatör hızını %40-50 hızlandırır. Ancak oyunlarda takılma ve grafik sorunu ortaya çıkar. bunun için fazla aşırıya kaçmamak lazım. Ayarlar için aşağıdaki resimi inceleyiniz.






































B.6 Oyun Yamaları
    Bu bölümün herkes ne olduğunu herkes az çok bilir. Onun için bu bölümde de detaya girmeme gerek yok eğer kullandığınız oyunda yama çıkmışsa oyun yamalarını etkinleştiriyorsunuz. Sonra yaması olan oyunun kutucuğunu işaretliyorsunuz ve aşağı sağ taraftaki uygula butonuna basıyorsunuz.
   Emülatör ayarları ile ilgili ayarlarımız burada bitiyor. Umarım açıklayıcı bir kılavuz olmuştur. Anlaşılmayan bir bölüm var ise bloğumuzun cevap kısmından sorabilirsiniz. Her türlü soruyu cevaplayacağım.
Herkese iyi oyunlar... :)